Poděkování partnerům
Každý rok na tomto místě děkujeme partnerům, kteří významným způsobem podpořili dlouhodobé i jednorázové projekty Nadačního fondu Českého rozhlasu a vložili do nás důvěru, že finanční a materiální podporu přeměníme v cílenou pomoc potřebným. Řada našich partnerů čelila v důsledku pandemických opatření a uzavření ekonomiky velkým finančním problémům. O to víc si vážíme toho, že i v tak obtížné době zůstali s námi a v rámci svých možností nás podpořili. Přejeme všem našim partnerům, aby rok 2021 přinesl očekávaný obrat.
Děkujeme!
Vaše Světlušky a Ježíškova vnoučata

Český rozhlas založil v roce 2000 Nadační fond Českého rozhlasu s posláním vyrovnávat příležitosti k plnohodnotnému životu pro všechny lidi bez rozdílu. Rok 2020 byl tedy oslavou 20. narozenin Nadačního fondu Českého rozhlasu, která připomněla všechny jednorázové sbírky, které pomáhaly při povodních, na Pustevnách i po zemětřesení v Nepálu, a oba dlouhodobé projekty nadačního fondu – Světlušku a Ježíškova vnoučata. Český rozhlas je nejen zřizovatelem, ale i významným finančním partnerem nadačního fondu po celou dobu jeho existence. Svým posluchačům na celostátních i regionálních vlnách představuje příběhy těch, kterým nadační fond pomáhá, ať už jsou to těžce zrakově postižení, podpoření ze sbírky Světluška, nebo osamělí senioři z projektu Ježíškova vnoučata, a aktivně tyto projekty propaguje ve svém vysílání.
Partneři Světlušky

Společnost Kaufland je partnerem Světlušky od roku 2019. V Kauflandu jsme našli silného partnera, který spolu s námi pokračuje v podpoře samostatného života a soběstačnosti lidí se zrakovým postižením. Z vánoční sbírky Kauflandu do ní putovalo rekordních 15,5 milionu korun a na podporu projektu Světluška 1,5 milionu korun.
Díky pokladním, kteří prodávali štítky na vánoční dárky, a díky štědrosti zákazníků, kteří svým nákupem udělali hned dvojí radost, budeme v roce 2021 rozdělovat na pomoc těžce zrakově postiženým rekordní částku. V roce 2020 vstoupila společnost Kaufland do 9. ročníku Nočních běhů pro Světlušku jako generální partner a vnesla do kampaně i samotných běhů skvělou náladu, zdravé občerstvení a finanční podporu, díky které bylo možné zrealizovat Noční běh v Ostravě, Jihlavě i Brně, a rozběhat Česko ve Virtuálním běhu pro Světlušku. Kaufland Světlušce pomohl v průběhu roku i s překlenutím výpadku v provozních financích ve sbírce Posviť Světlušce a s jeho pomocí jsme nastartovali dva nové online projekty Podcast POTMĚ a Kavárnu POTMĚ: Online a udrželi v chodu grantové oddělení Světlušky.
Zdravici generálního ředitele Kauflandu Stefana Hoppeho si můžete poslechnout zde.
Herbadent stojí po boku Světlušky už od roku 2009 a stal se tak nedílnou součástí všech jejích projektů a aktivit. Původně finanční podpora se postupně rozšiřovala i o další formy spolupráce – zaměstnanci pomáhali při stavbě Kavárny POTMĚ, v sortimentu kavárny jsme nabízeli medicinální vína z produkce Herbadent, tým firemních běžců startoval na Nočních bězích pro Světlušku apod. Posledním společným projektem je pak Kartáček pro Světlušku, který Herbadent realizuje spolu s lékárenským řetězcem Dr. Max.

Koncert Světlo pro Světlušku či charitativní spotová kampaň na obrazovkách – to je od roku 2005 nejviditelnější podoba spolupráce s Českou televizí, ale nezůstává jen u ní. Díky účasti zástupců nadačního fondu a dalších hostů či známých osobností v pořadech ČT se diváci dozvídají i o dalších aktivitách nadačního fondu a také o způsobech, jak konkrétně se mohou do pomoci sami zapojit.

Hannah a Noční běh pro Světlušku tvoří nerozlučný tandem, díky kterému můžeme od roku 2012 účastníkům našich běhů každoročně přinášet krásné sportovní doplňky ve startovních balíčcích. Společnost Outdoor concept, která stojí za českou značkou Hannah, podporuje Světlušku také finančně. V roce 2020 se Světluškou rozběhal Hannah 3 města v rámci Nočních běhů pro Světlušku a na 5 tisíc běžců, kteří běhali po vlastní ose v rámci Virtuálního běhu pro Světlušku. Hannah také obléká tým Světlušky.

Spolupráce s Pivovary Staropramen začala v roce 2019 podporou Kavárny POTMĚ a postupně se rozšířila i na Noční běhy pro Světlušku, kde společnost vystupuje se svojí značkou Cool. Klasické i nealko pivo rozšířily možnosti občerstvení pro hosty kavárny i návštěvníky běhů. Díky dlouhodobé finanční podpoře Staropramenu, hlavního partnera Kavárny POTMĚ, se Světlušce daří přivážet jedinečný zážitek z kavárny a společnosti nevidomých a slabozrakých kavárníků do českých a moravských měst. V roce 2020 zakotvila Kavárna POTMĚ na sklonku léta v Českých Budějovicích.

Kavárna POTMĚ rovná se výtečná káva ILLY. Tahle rovnice platí už od začátku fungování tohoto projektu v roce 2006 a o její pravdivosti se mohli přesvědčit desetitisíce (nejen) kávových nadšenců, kteří Kavárnu POTMĚ za dobu jejího působení navštívili. Za dlouholetou podporu proto patří dík společnosti Le Patio International, distributorovi značky ILLY.

Nejen káva se pije v Kavárně POTMĚ. V nabídce jsou také různé příchutě džusů a další nápoje značky Coca-Cola, která je do kavárny dodává. Také účinkující na koncertě Světlo pro Světlušku nebo účastníci Nočního běhu pro Světlušku nemusí mít díky této spolupráci o pitný režim strach. Světluška si s Coca-Colou notuje také v udržitelnosti a společně vymýšlí, jak třídit a minimalizovat plastový odpad na akcích Světlušky.

Tisíce tun rozvezených a svezených sbírkových předmětů do škol a dalších institucí nejen během Sbírkových dní Světlušky, to je mise společnosti DPD, dlouholetého partnera pro přepravu. Zaměstnanci společnosti DPD se Světluškou běhají na nočních bězích a v následujících letech jich bude s jistotou víc, jelikož se společnost DPD spojila se společností Geis.

Vše začalo v roce 2003 návrhem a výrobou sbírkové lucerničky a krovek pro dobrovolníky 1. ročníku Sbírkových dní Světlušky. Od té doby dodává společnost Model Obaly nejen krásné pokladničky a misky pro potřeby dobrovolníků a obalový materiál pro sbírku, ale také financuje výrobu a propagaci Kalendáře pro Světlušku.

Partner Světlušky pro logistiku a přepravu. Sklad společnosti v Kladně poskytuje zázemí pro sbírkové předměty a další vybavení Světlušky. Zaměstnanci Dachseru také zajišťují balení stovek krabic se sbírkovými předměty do škol a dalších institucí, zapojených do Sbírkových dní Světlušky. Díky Dachseru a srdcařů, kteří tam pracují, jsou akce Světlušky připravené na jedničku.

Zubní kartáčky pro Světlušku na prodejnách sítě lékáren Dr. Max pomáhají rozzářit úsměv těžce zrakově postižených dětí i dospělých. Nákupem kartáčků, které svítí ve tmě, totiž zákazníci přispívají Světlušce. Jen za rok 2020 koupili zákazníci lékáren Dr. Max 4 737 světluščích kartáčků.

Od roku 2005 partner Světlušky pro tisk propagačních materiálů. Za dobu spolupráce vyrobili statisíce letáků, plakátů, brožur, samolepek a dalších tiskovin, určených pro účastníky našich akcí a pro dárce Světlušky, ale i pro dobrovolníky Sbírkových dní Světlušky.

Nejmladší člen rodiny partnerů Světlušky, který v roce 2020 finančně podpořil projekt Noční běh pro Světlušku a doslova zářil na všech třech nočních bězích.