Poděkování partnerům
Každý rok na tomto místě děkujeme partnerům, kteří významným způsobem podpořili dlouhodobé i jednorázové projekty Nadačního fondu Českého rozhlasu a vložili do nás důvěru, že finanční a materiální podporu přeměníme v cílenou pomoc potřebným. Řada našich partnerů čelila v důsledku pandemických opatření a uzavření ekonomiky velkým finančním problémům. O to víc si vážíme toho, že i v tak obtížné době zůstali s námi a v rámci svých možností nás podpořili. Přejeme všem našim partnerům, aby rok 2022 přinesl očekávaný obrat.
Děkujeme!
Partneři Světlušky

Společnost Kaufland je partnerem Světlušky od roku 2019. V Kauflandu jsme našli silného partnera, který spolu s námi pokračuje v podpoře samostatného života a soběstačnosti lidí se zrakovým postižením. Vánoční sbírka s Kauflandem, do které se zapojilo všech 164 prodejen, přinesla do veřejné sbírky Světluška 17 milionů korun.
V roce 2021 pokračovala společnost Kaufland jako generální partner jubilejního 10. ročníku Nočního běhu pro Světlušku. Díky finanční podpoře tak bylo možné zrealizovat běhy v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci a Jihlavě, a nabídnout jejich účastníkům zdravé občerstvení.
Kaufland se také zapojil do finanční pomoci tornádem zpustošené Moravě.
Herbadent stojí po boku Světlušky už od roku 2009 a stal se tak nedílnou součástí všech jejích projektů a aktivit. Původně finanční podpora se postupně rozšiřovala i o další formy spolupráce – zaměstnanci pomáhali při stavbě Kavárny POTMĚ, v sortimentu kavárny jsme nabízeli medicinální vína z produkce Herbadent, tým firemních běžců startoval na Nočních bězích pro Světlušku apod. Posledním společným projektem je pak Kartáček pro Světlušku, který Herbadent realizuje spolu s lékárenským řetězcem Dr. Max.

Koncert Světlo pro Světlušku či charitativní spotová kampaň na obrazovkách, to je od roku 2005 nejviditelnější podoba spolupráce s Českou televizí, ale nezůstává jen u ní. Díky účasti zástupců nadačního fondu a dalších hostů či známých osobností v pořadech ČT se diváci dozvídají i o dalších aktivitách nadačního fondu a také o způsobech, jak konkrétně se mohou do pomoci sami zapojit.

Hannah a Noční běh pro Světlušku tvoří nerozlučný tandem, díky kterému můžeme od roku 2012 účastníkům našich běhů každoročně přinášet krásné sportovní doplňky ve startovních balíčcích. Společnost Outdoor concept, která stojí za českou značkou Hannah, podporuje Světlušku také finančně. V roce 2021 rozběhal Hannah se Světluškou 6 měst v rámci Nočních běhů pro Světlušku a rovněž obléká světluščí tým na našich venkovních akcích.

Spolupráce s Pivovary Staropramen začala v roce 2019 podporou Kavárny POTMĚ a postupně se rozšířila i na Noční běhy pro Světlušku, kde společnost vystupuje se svojí značkou Cool. Klasické i nealko pivo rozšířily možnosti občerstvení pro hosty kavárny i návštěvníky běhů. Díky dlouhodobé finanční podpoře Staropramenu, hlavního partnera Kavárny POTMĚ, se Světlušce daří přivážet jedinečný zážitek z kavárny a společnosti nevidomých a slabozrakých kavárníků do českých a moravských měst. V roce 2021 zakotvila Kavárna POTMĚ na sklonku léta v Praze a na podzim pak v Olomouci.

Kavárna POTMĚ rovná se výtečná káva ILLY. Tahle rovnice platí už od začátku fungování tohoto projektu v roce 2006 a o její pravdivosti se mohli přesvědčit desetitisíce (nejen) kávových nadšenců, kteří Kavárnu POTMĚ za dobu jejího působení navštívili. Káva ILLY ale zahřeje a povzbudí také na pražském Nočním běhu pro Světlušku nebo na koncertě Světlo pro Světlušku. Za dlouholetou podporu proto patří dík společnosti Le Patio International, distributorovi značky ILLY.

Nejen káva se pije v Kavárně POTMĚ. V nabídce jsou také různé příchutě džusů a další nápoje značky Coca-Cola, která je do kavárny dodává. Také účinkující na koncertě Světlo pro Světlušku nebo účastníci Nočního běhu pro Světlušku nemusí mít díky této spolupráci o pitný režim strach. Světluška si s Coca-Colou notuje také v udržitelnosti a společně vymýšlí, jak třídit a minimalizovat plastový odpad na akcích Světlušky.

Jsme vděčni za partnerství, na která se můžeme spolehnout a která mají váhu - jako třeba v podobě tisíců tun rozvezených a svezených sbírkových předmětů do škol a dalších institucí nejen během Sbírkových dní Světlušky. To je mise společnosti DPD, dlouholetého partnera pro přepravu. Zaměstnanci společnosti DPD se Světluškou běhají na nočních bězích a účastní se i dalších projektů Světlušky.

Vše začalo v roce 2003 návrhem a výrobou sbírkové lucerničky a krovek pro dobrovolníky prvního ročníku Sbírkových dní Světlušky. Od té doby dodává společnost Model Obaly nejen krásné pokladničky a misky pro potřeby dobrovolníků a obalový materiál pro sbírku, ale také financuje výrobu a propagaci Kalendáře pro Světlušku.

Partner Světlušky pro logistiku a přepravu. Sklad společnosti v Kladně poskytuje zázemí pro sbírkové předměty a další vybavení Světlušky. Zaměstnanci Dachseru také zajišťují balení stovek krabic se sbírkovými předměty do škol a dalších institucí zapojených do Sbírkových dní Světlušky. Díky Dachseru a srdcařům, kteří tam pracují, jsou akce Světlušky připravené na jedničku.

Zubní kartáčky pro Světlušku na prodejnách sítě lékáren Dr. Max pomáhají rozzářit úsměv těžce zrakově postižených dětí i dospělých. Nákupem kartáčků, které svítí ve tmě, totiž zákazníci přispívají Světlušce. Jen za rok 2021 koupili zákazníci lékáren Dr. Max 13 694 světluščích kartáčků.

Od roku 2005 partner Světlušky pro tisk propagačních materiálů. Za dobu spolupráce vyrobili statisíce letáků, plakátů, brožur, samolepek a dalších tiskovin, určených pro účastníky našich akcí a pro dárce Světlušky, ale i pro dobrovolníky Sbírkových dní Světlušky.

Hlavní partner Nočních běhů pro Světlušku, který s nám spolupracuje od roku 2020. Na bězích testuje hravou formou postřeh účastníků a poskytuje jim také nezbytné drobnosti, aby na bězích mohli zazářit.

Nejmladší člen rodiny partnerů Světlušky, který nám pomáhá s e-shopem. Společnost Authentica se stará o skladování, logistiku a právě jí vděčíme za to, že všechny balíčky jsou krásně zabalené a vždy včas na svém místě. I když její služby v procesu objednávek nejsou na první pohled vidět, o to jsou důležitější, a my víme, že se na ně můžeme vždy spolehnout.