Díky komu můžeme být na cestě

Partneři Světlušky a Ježíškových vnoučat

Poděkování partnerům

Každý rok na tomto místě děkujeme partnerům, kteří významným způsobem podpořili dlouhodobé i jednorázové projekty Nadačního fondu Českého rozhlasu a vložili do nás důvěru, že finanční a materiální podporu přeměníme v cílenou pomoc potřebným. Řada našich partnerů čelila v důsledku pandemických opatření a uzavření ekonomiky velkým finančním problémům. O to víc si vážíme toho, že i v tak obtížné době zůstali s námi a v rámci svých možností nás podpořili. Přejeme všem našim partnerům, aby rok 2022 přinesl očekávaný obrat.

Děkujeme!

Partneři Světlušky

logo Kauflandu

Společnost Kaufland je partnerem Světlušky od roku 2019. V Kauflandu jsme našli silného partnera, který spolu s námi pokračuje v podpoře samostatného života a soběstačnosti lidí se zrakovým postižením. Vánoční sbírka s Kauflandem, do které se zapojilo všech 164 prodejen, přinesla do veřejné sbírky Světluška 17 milionů korun.

V roce 2021 pokračovala společnost Kaufland jako generální partner jubilejního 10. ročníku Nočního běhu pro Světlušku. Díky finanční podpoře tak bylo možné zrealizovat běhy v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci a Jihlavě, a nabídnout jejich účastníkům zdravé občerstvení.

Kaufland se také zapojil do finanční pomoci tornádem zpustošené Moravě.

logo Herbadentu

Herbadent stojí po boku Světlušky už od roku 2009 a stal se tak nedílnou součástí všech jejích projektů a aktivit. Původně finanční podpora se postupně rozšiřovala i o další formy spolupráce – zaměstnanci pomáhali při stavbě Kavárny POTMĚ, v sortimentu kavárny jsme nabízeli medicinální vína z produkce Herbadent, tým firemních běžců startoval na Nočních bězích pro Světlušku apod. Posledním společným projektem je pak Kartáček pro Světlušku, který Herbadent realizuje spolu s lékárenským řetězcem Dr. Max.

logo ceske televize

Koncert Světlo pro Světlušku či charitativní spotová kampaň na obrazovkách, to je od roku 2005 nejviditelnější podoba spolupráce s Českou televizí, ale nezůstává jen u ní. Díky účasti zástupců nadačního fondu a dalších hostů či známých osobností v pořadech ČT se diváci dozvídají i o dalších aktivitách nadačního fondu a také o způsobech, jak konkrétně se mohou do pomoci sami zapojit.

logo Hannah

Hannah a Noční běh pro Světlušku tvoří nerozlučný tandem, díky kterému můžeme od roku 2012 účastníkům našich běhů každoročně přinášet krásné sportovní doplňky ve startovních balíčcích. Společnost Outdoor concept, která stojí za českou značkou Hannah, podporuje Světlušku také finančně. V roce 2021 rozběhal Hannah se Světluškou 6 měst v rámci Nočních běhů pro Světlušku a rovněž obléká světluščí tým na našich venkovních akcích.

logo Staropramen

Spolupráce s Pivovary Staropramen začala v roce 2019 podporou Kavárny POTMĚ a postupně se rozšířila i na Noční běhy pro Světlušku, kde společnost vystupuje se svojí značkou Cool. Klasické i nealko pivo rozšířily možnosti občerstvení pro hosty kavárny i návštěvníky běhů. Díky dlouhodobé finanční podpoře Staropramenu, hlavního partnera Kavárny POTMĚ, se Světlušce daří přivážet jedinečný zážitek z kavárny a společnosti nevidomých a slabozrakých kavárníků do českých a moravských měst. V roce 2021 zakotvila Kavárna POTMĚ na sklonku léta v Praze a na podzim pak v Olomouci.

logo illy

Kavárna POTMĚ rovná se výtečná káva ILLY. Tahle rovnice platí už od začátku fungování tohoto projektu v roce 2006 a o její pravdivosti se mohli přesvědčit desetitisíce (nejen) kávových nadšenců, kteří Kavárnu POTMĚ za dobu jejího působení navštívili. Káva ILLY ale zahřeje a povzbudí také na pražském Nočním běhu pro Světlušku nebo na koncertě Světlo pro Světlušku. Za dlouholetou podporu proto patří dík společnosti Le Patio International, distributorovi značky ILLY.

logo coca cola

Nejen káva se pije v Kavárně POTMĚ. V nabídce jsou také různé příchutě džusů a další nápoje značky Coca-Cola, která je do kavárny dodává. Také účinkující na koncertě Světlo pro Světlušku nebo účastníci Nočního běhu pro Světlušku nemusí mít díky této spolupráci o pitný režim strach. Světluška si s Coca-Colou notuje také v udržitelnosti a společně vymýšlí, jak třídit a minimalizovat plastový odpad na akcích Světlušky.

dpd logo

Jsme vděčni za partnerství, na která se můžeme spolehnout a která mají váhu - jako třeba v podobě tisíců tun rozvezených a svezených sbírkových předmětů do škol a dalších institucí nejen během Sbírkových dní Světlušky. To je mise společnosti DPD, dlouholetého partnera pro přepravu. Zaměstnanci společnosti DPD se Světluškou běhají na nočních bězích a účastní se i dalších projektů Světlušky.

model logo

Vše začalo v roce 2003 návrhem a výrobou sbírkové lucerničky a krovek pro dobrovolníky prvního ročníku Sbírkových dní Světlušky. Od té doby dodává společnost Model Obaly nejen krásné pokladničky a misky pro potřeby dobrovolníků a obalový materiál pro sbírku, ale také financuje výrobu a propagaci Kalendáře pro Světlušku.

dachser logo

Partner Světlušky pro logistiku a přepravu. Sklad společnosti v Kladně poskytuje zázemí pro sbírkové předměty a další vybavení Světlušky. Zaměstnanci Dachseru také zajišťují balení stovek krabic se sbírkovými předměty do škol a dalších institucí zapojených do Sbírkových dní Světlušky. Díky Dachseru a srdcařům, kteří tam pracují, jsou akce Světlušky připravené na jedničku.

dr max logo

Zubní kartáčky pro Světlušku na prodejnách sítě lékáren Dr. Max pomáhají rozzářit úsměv těžce zrakově postižených dětí i dospělých. Nákupem kartáčků, které svítí ve tmě, totiž zákazníci přispívají Světlušce. Jen za rok 2021 koupili zákazníci lékáren Dr. Max 13 694 světluščích kartáčků.

svs logo

Od roku 2005 partner Světlušky pro tisk propagačních materiálů. Za dobu spolupráce vyrobili statisíce letáků, plakátů, brožur, samolepek a dalších tiskovin, určených pro účastníky našich akcí a pro dárce Světlušky, ale i pro dobrovolníky Sbírkových dní Světlušky.

csas logo

Hlavní partner Nočních běhů pro Světlušku, který s nám spolupracuje od roku 2020. Na bězích testuje hravou formou postřeh účastníků a poskytuje jim také nezbytné drobnosti, aby na bězích mohli zazářit.

csas logo

Nejmladší člen rodiny partnerů Světlušky, který nám pomáhá s e-shopem. Společnost Authentica se stará o skladování, logistiku a právě jí vděčíme za to, že všechny balíčky jsou krásně zabalené a vždy včas na svém místě. I když její služby v procesu objednávek nejsou na první pohled vidět, o to jsou důležitější, a my víme, že se na ně můžeme vždy spolehnout.

Další partneři Kavárny POTMĚ:

LOGO THUN
logo koma
logo mikrosvin
logo fontana

Další partneři Sbírkových dní Světlušky:

logo zdm
logo alex fox
logo tom

Další partneři Koncertu Světlo pro Světlušku:

logo scenografie
logo nadace dagmar a vaclava havlovych
logo professional sound
logo prazska krizovatka

Partneři pro tisk:

logo copy general
logo svs
logo felco praha

Další partneři kalendářů a novoročenek:

logo abalon
logo model

Partner pro ubytování:

logo cpi

Dlouhodobí partneři

logo activa
logo slavicek

Partneři Ježíškových vnoučat

dhl logo

V Americe má Santa Claus sáně, u nás má Ježíšek DHL Express Czech Republic. Jejich kurýři vyzvedávají dárky pro seniory a vozí je od listopadu do ledna seniorům do domovů pro seniory a stovek dalších zařízení po Česku. O Vánocích 2021 rozvezli 2 224 balíčků od dárců.

slevomat logo

Slevomat stojí po boku Ježíškových vnoučat už od prvního ročníku. Je partnerem pro finanční sbírku, která v roce 2021 dosáhla 2,8 milionu korun právě přes Slevomat a celkem pak 5,9 milionů korun, ze kterých Ježíškova vnoučata nakupují nákladnější přání seniorům a seniorkám.

Jak jinak jste mohli naše projekty podpořit?

dhl logo

Světluška
Milovníci rychlého a spolehlivého nakupování na Alza.cz mohli svůj košík doplnit i o dobrý skutek a přispět prostřednictvím platformy Souhvězdí pomoci do sbírky Světluška na přímou pomoc pro lidi s těžkým zrakovým postižením. Díky štědrým nakupujícím se podařilo vybrat částku 105 200 korun. Více zde.

dhl logo

Světluška
Nadační fond Slevomat umožnil zákazníkům portálu slevomat.cz přispět na přímou podporu lidí s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím sbírky Světluška. Zákazníci si mohli zvolit výši daru dle svých možností. Aby si lépe představili, jak může jejich dar pomoci k samostatnému životu zrakově hendikepovaných dětí, dospělých i seniorů, nabídli jsme jim konkrétní příklady pomůcek i služeb pro zrakově postižené převedené do řeči čísel. Například, že jeden příspěvek ve výši 200 korun umožní nakoupit 100 listů braillského papíru pro tisk učebních materiálů nebo 7 listů speciálního papíru pro tisk hmatových map a plánků do hodin zeměpisu. Pro Světlušku se tak podařilo získat částku 126 150 korun. Více zde.

slevomat logo

Pomáhejte s námi
Alza.cz vyniká svou rychlostí zákaznického servisu a rychlé bylo i jednání zaměstnanců Alzy, kteří bezprostředně po ničivém tornádu na jižní Moravě zařadili sbírku Pomáhejte s námi Moravě na dárcovskou platformu Souhvězdí pomoci. Zákazníci tak mohli přispět na okamžitou finanční pomoc domácnostem postiženým touto nečekanou živelní pohromou, a to částkou 697 500 korun. Více zde.

Jak jinak jste mohli Světlušku podpořit? Přehled zde.

Další přehledy najdete zde.