Zastávka #2

Kavárna POTMĚ: Online

#Crowdcast
Komentář Marušky

Vyrážím na iPhonu do Kavárny POTMĚ: Online. Ačkoliv jsem velká milovnice kaváren, při cestě do Kavárny POTMĚ: Online neopouštím svůj obývák. Z úterních podvečerů si dělám milý rituál. Kávu si ale tentokrát vařím sama, uvelebuji se v křesle, spouštím Crowdcast a dávám telefon do nabíječky... Živou kavárenskou konverzaci mi zprostředkovávají zrakově postižení průvodci, kteří si do tmy zvou známé hosty.

Popis projektu

Koronakrize zasáhla i tradiční Kavárnu POTMĚ, kterou v Praze a dalších městech každý rok navštíví na tři tisíce hostů. Proto jsme se na jaře rozhodli pozvat vás jednou za 14 dní do tmy alespoň online. Zkušenými průvodci byli zrakově postižení kavárníci a jejich hosté. Během společné hodinky si posvítili na řadu témat: mluvilo se o krizi, herectví, zdravém životním stylu i o víně. U kavárenského stolku mimo jiné usedli herci Tereza Kostková, Jan Čenský či Svatopluk Schuller, muzikant Matěj Ruppert i houslista Pavel Šporcl nebo sportovec Jiří Ježek.

Prostřednictvím chatu bylo možné klást otázky a kavárník mohl také posluchače pozvat k mikrofonu a zapojit je do diskuze. Kavárna POTMĚ: Online byla jedním ze dvou produktů vzniklých v rámci sbírky Posviť Světlušce. Stejně jako Podcast POTMĚ byla poděkováním dárcům a podporovatelům za pravidelné i jednorázové příspěvky, ale i celoroční pracovní příležitostí pro kavárníky.

Premiérový díl s Terezou Kostkovou můžete shlédnout zde.

Vizuál Kavárny POTMĚ: Online
Vizuál Kavárny POTMĚ: Online
Vizuál Kavárny POTMĚ: Online
Vizuál Kavárny POTMĚ: Online
Příběh pomoci

Velká pomoc v zaměstnání

Václav pracuje jako trenér a barista ve fitness klubu. Součástí jeho práce je i prodej dalších služeb a doplňků, které je nutné vést v online evidenci. Protože běžné systémy jsou pro pana Václava nepřístupné, zaznamenával si vše do notebooku a prodeje pak zaevidoval někdo z kolegů. Přál si proto iPad, který nejen, že disponuje hlasovým odečítačem, ale navíc je možné k němu připojit další zařízení, jako je čtečka čárových kódů nebo platební terminál.

„Jsem moc rád, že iPad mám, protože je mnohem snazší na obsluhu a lehčí na přenášení. Ušetří mně i hodně času. Jsem hlavně rád, že jsem díky němu v práci samostatnější,“ pochvaluje si Václav.

Podpora Světlušky:

Panu Václavovi Světluška přispěla na zakoupení iPadu částkou ve výši 20 000 korun.


Fotografie pana Václava z fitness klubu
Příběhy pomoci
Příběh pomoci

Velká pomoc v zaměstnání

Václav pracuje jako trenér a barista ve fitness klubu. Součástí jeho práce je i prodej dalších služeb a doplňků, které je nutné vést v online evidenci. Protože běžné systémy jsou pro pana Václava nepřístupné, zaznamenával si vše do notebooku a prodeje pak zaevidoval někdo z kolegů. Přál si proto iPad, který nejen, že disponuje hlasovým odečítačem, ale navíc je možné k němu připojit další zařízení, jako je čtečka čárových kódů nebo platební terminál.

„Jsem moc rád, že iPad mám, protože je mnohem snazší na obsluhu a lehčí na přenášení. Ušetří mně i hodně času. Jsem hlavně rád, že jsem díky němu v práci samostatnější,“ pochvaluje si Václav.

Podpora Světlušky:

Panu Václavovi Světluška přispěla na zakoupení iPadu částkou ve výši 20 000 korun.


Fotografie pana Václava z fitness klubu
Příběh pomoci

Heading

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

magnifying glass icon
Podpora Světlušky

Ze života

Zrakově postižení a chytré telefony


Jak pracují zrakově postižení s chytrými telefony? 

Pro uživatele s těžkým postižením zraku je mobilní telefon významnou kompenzační pomůckou. Kromě standartních funkcí, jako volání či posílání SMS, nahrazuje poznámkový blok, diář, diktafon, nástroj pro správu pošty i čtení dokumentů, webových stránek a knih. Pomáhá při komunikaci (hlasové ovládání i možnost diktovat) i orientaci (navigace, jízdní řády).Textové informace z displeje mobilního zařízení zprostředkovávají nevidomým uživatelům tzv. odečítače obrazovky prostřednictvím hlasového nebo hmatového výstupu. Na obou majoritních platformách jsou odečítače už nedílnou součástí systému. Na iOS je k dispozici VoiceOver, na Androidu pak odečítač TalkBack. Chcete-li si práci se čtečkami obrazovky vyzkoušet, běžte ve svém telefonu do části Zpřístupnění. Mobilní zařízení se poslepu ovládá prostřednictvím předem daných gest. Případně je možné k němu připojit externí klávesnici nebo hmatový displej.