Pandemie mne naučila nakupovat on-line
Doposud jsem na webu nakupovala minimálně – mimo jiné audioknihy nebo parfémy. Opatření v kamenných prodejnách, jako rozestupy či nutnost použít nákupní vozík, mne ale dovedla k nákupu přes internet, což je mezi nevidomými a slabozrakými uživateli preferovaný způsob nakupování.
Já jsem k zajišťování potravin a drogerie zvolila Rohlik.cz, který je jedním z nejpřístupnějších českých e-shopů. To znamená, že jeho vývojáři na potřeby lidí se zrakovým handicapem myslí: nejen že web umí přečíst odečítače obrazovky, ale má i správnou strukturu, vhodnou navigaci na stránce i alternativní popisky k obrázkům a ikonám. Já jako slabozraká oceňuji i přehlednost a dobrou práci s barvou a kontrastem. Na Rohlíku nakupuji jednou týdně. Velkou pomocí je pro mne možnost být členem Klubu Rohlík bez bariér: oceňuji zejména donesení těžkých tašek až na práh bytu ve třetím patře.
Podpora Světlušky:
Příspěvek od Světlušky jsem v roce 2020 nečerpala. Již čtyři roky ale používám při veškeré elektronické komunikaci mobilní telefon a tablet, na které mi kromě úřadu práce přispěla i Světluška. Ta také podporuje organizace, které dávají práci nevidomým včetně služby Návštěvy POTMĚ, kde působím.